Welkom op GoudForum.com!

Hartelijk welkom op GoudForum.com, het grootste beleggingsforum in de Benelux voor beleggers in goud en zilver! Ons forum is onderdeel van Goud.com maar wordt onafhankelijk gemodereerd. Willem (amsterdamGold.com) zal wel regelmatig meepraten.

Latest Posts

Forum Statistics

• Forum Members:
  • Total Threads:
  • Total Posts: 53
There are users currently browsing forums.
Reply
Old 29-12-08, 19:39   #1 (permalink)

Miin's Avatar

Status: Gold Member

Miin will become famous soon enoughMiin will become famous soon enough

Default Crisis voorbereidingen

We zitten hier allemaal (of toch een meerderheid) omdat we denken dat er serieuze problemen gaan uitbreken als gevolg van decennia lang financieel wanbeheer. Los van de aankoop van fysiek goud en zilver ... wat heb je nog gedaan, of ga je nog doen, om je tegen de komende crisis in te dekken? Ik heb het in het bijzonder over het inslaan van extra voeding, ...

Persoonlijk heb ik een kleine voorraad aan voeding die lang houdbaar is, grote zakken pasta's, water, blikvoer, batterijen, zaklampen, en enkele duizenden euro's in cash. Mijn bankrekening staat zo goed als constant op 0 tegenwoordig ... ik vertrouw het hele bankgedoe voor geen centiem meer.

Last edited by Miin; 29-12-08 at 19:41.
Miin is offline   Reply With Quote
Old 30-12-08, 08:25   #2 (permalink)

arne's Avatar

arne will become famous soon enougharne will become famous soon enough

Ik ben alvast blij dat in tegenstelling tot de VS, niet iedereen hier een semi automatisch wapen in huis heeft. Op dat vlak heb ik dus niets in huis, buiten een koevoet

Voor de rest heb ik een humidor gekocht en propvol sigaren gestoken. Waarschijnlijk is gewone tabak een betere optie. Mijn kast steekt ook vol sterke drank. Ik rook of drink zelf zelden, met deze voorraad kom ik 3 levens toe bij wijze van spreken.

In de kelder staat een halve pallet voedsel dat zeker 2 jaar goed blijft. Een 30 tal liter drinkwater ook.

Het voordeel in België is ook dat we niet zullen doodvriezen, zolang je een dak boven je hoofd hebt en wat dekens. Dus geen mazout, brandhout, ...

Ik doe dit zoals eerder gezegd niet echt voor mezelf, maar uit verantwoordelijkheid voor 3 kinderen onder de 4 jaar. We wonen in het centrum van de stad.

edit : ook een paar maanden cash in huis ... zaklamp + batterijen is geen slecht idee trouwens!
arne is offline   Reply With Quote
Old 30-12-08, 09:01   #3 (permalink)

Status: Senior Member

Ivo Cerckel is on a distinguished road

Default waitoekee

Hebben jullie geen resten meer van jullie voorbereidingen op Y2k, het jaar 2000 computer probleem?

Ik heb hier in Siquijor nog een tiental Y2k boeken liggen.

A ten-year disruption in the food supply only makes sense if you’re willing to assume that almost all of the other problems in this book have occurred in their most serious form. (Edward Yourdon and Jennifer Yourdon, “Time Bomb 2000", Prentice Hall PTR, 1998, p. 184)
Ivo Cerckel is offline   Reply With Quote
Old 30-12-08, 11:24   #4 (permalink)

Admin's Avatar

Status: goudforum@hotmail.com

Admin is on a distinguished road

Interessante draad.... laten we alle "survival-tips" hieronder brengen.

Dit is wat FOFOA aanraadde op Goldforum.com

Preparations
Nickelless,

I think a "balanced portfolio" today consists not only of gold, but also of necessities you will need to survive a transitional period. Another said that in the transition [to FreeGold], that gold will go into hiding for a while. So I think it is smart to plan on your metals not being convertible at a proper valuation for as long as a year.

I think it is smart to have 6 months worth of food at the house. The way to make this work is to start shifting what you eat now to things with a long shelf life. Then just stock up and start consuming your stock with the nearest dates.

Other things to think about are gas, replacement parts, bottled water, and anything you consume on a regular basis which has a long shelf life, like toothpaste, deodorant, socks, underwear, shoes, etc...

Thinking like a survivalist is becoming more mainstream and for good reason. And there are other benefits you will see immediately when you start to do this. You will find that you are spending less on meals, as well as everything else you buy in bulk. I bought a small deep freezer and stocked up on frozen meats at Costco. They are delicious and they are less expensive than fresh meats at the grocery store.

Here's another good place to shop in bulk!

FOFOA

Admin is offline   Reply With Quote
Old 30-12-08, 12:00   #5 (permalink)

Miin's Avatar

Het probleem dat ik heb is dat eens het zover zal zijn, al die mensen die nu niet willen luisteren naar wat ik zeg dan aan mijn deur zullen staan. Ik heb de middelen niet om genoeg te voorzien voor 10-20 man ongeacht hoe lang de "overgbruggingsperiode" zou zijn.
Als het er echt op aankomt, ben ik voorzien voor 6 man voor een periode van een maand en ben nu bezig met dit te verhogen (achter de rug van de ander 5) want die zijn nog altijd "niet mee".

Zelfs al hebben we het niet nodig voor deze crisis ... iedereen zou op een noodgeval moeten kunnen reageren zonder na 2 dagen al hulpeloos een beroep te moeten doen op de staat.

Ik heb ook gedacht om grotere hoeveelheden sigaretten en alcohol in te slaan maar dat laat het budget niet toe.
Old 30-12-08, 12:04   #6 (permalink)

Miin's Avatar

Quote:
Originally Posted by arne View Post
Ik ben alvast blij dat in tegenstelling tot de VS, niet iedereen hier een semi automatisch wapen in huis heeft. Op dat vlak heb ik dus niets in huis, buiten een koevoet

Voor de rest heb ik een humidor gekocht en propvol sigaren gestoken. Waarschijnlijk is gewone tabak een betere optie. Mijn kast steekt ook vol sterke drank. Ik rook of drink zelf zelden, met deze voorraad kom ik 3 levens toe bij wijze van spreken.

In de kelder staat een halve pallet voedsel dat zeker 2 jaar goed blijft. Een 30 tal liter drinkwater ook.

Het voordeel in België is ook dat we niet zullen doodvriezen, zolang je een dak boven je hoofd hebt en wat dekens. Dus geen mazout, brandhout, ...

Ik doe dit zoals eerder gezegd niet echt voor mezelf, maar uit verantwoordelijkheid voor 3 kinderen onder de 4 jaar. We wonen in het centrum van de stad.

edit : ook een paar maanden cash in huis ... zaklamp + batterijen is geen slecht idee trouwens!
Arne, ik ken je situatie uiteraard niet maar als ik in de stad zou wonen, zou ik toch proberen om in geval van nood, en dan bedoel ik niet gewoon voeding maar het uitbreken van rellen etc, te zorgen dat je ergens buiten de stad terecht kan. Afhankelijk van hoe erg het wordt zullen steden absoluut te mijden zijn.
Old 30-12-08, 13:34   #7 (permalink)

arne's Avatar

arne will become famous soon enougharne will become famous soon enough

De vraag stad - randgemeenten heb ik me al vaak gesteld. Soms denk ik dat er bij wetteloosheid er meer geplunderd en ingebroken zal worden in dure wijken in de randgemeenten en dat ik in de stad mezelf redelijk anoniem kan houden.
Ik wil toch even opmerken dat ik absoluut hoop dat dit ons NIET zal overkomen, maar ik ben gewoon liever safe then sorry.
arne is offline   Reply With Quote
Old 02-01-09, 15:03   #8 (permalink)

Status: Bronze Member

million$ is on a distinguished road

Default welk en waar survival food kopen

kan iemand eens opsommen wat typisch survival food is?

dank
million$ is offline   Reply With Quote
Old 02-01-09, 18:44   #9 (permalink)

Miin's Avatar

Quote:
Originally Posted by million$ View Post
kan iemand eens opsommen wat typisch survival food is?

dank
Hey Million$,

ben zelf ook verre van expert op dat vlak maar in eerste instantie denk ik dat alles wat een lange houdbaarheidsdatum heeft in aanmerking komt.
  • alles in blik
  • pasta, rijst, ...
  • voldoende water uiteraard (om te drinken én om die pasta, rijst te bereiden)
  • sigaretten en alcohol (voor eigen consumptie of zeer geschikt als ruilmiddel)
  • ...
Old 26-01-09, 21:51   #10 (permalink)

Status: Bronze Member

goudhaantje is on a distinguished road

Default Nieuwe entree

Al enkele maanden volg ik hier de berichten op goudforum, met veel interesse, en zal nu ook eens een klein teken van leven geven. Ik heb de laatste maanden, sinds augustus eigl. ook wat fysiek spul gekocht als 'verzekering' en ook om andere schade te compenseren: fonds in juli gekocht en twee maand later krijg ik bericht dat fonds is 'blootgesteld' aan Lehman Brothers. Tot op heden weet ik concreet nog niets, hoeveel er nog overblijft. Enfin,genoeg gezaagd.
Nog een tip die past bij deze draad. Koop een stukje grond, maak er moestuin van, plant een boomgaard, zorg dat je op zijn minst in het slechtste geval een beetje zelfvoorzienend kunt zijn, en ondertussen is er weer een deel van je vermogen veilig belegd.
Groetjes.
goudhaantje is offline   Reply With Quote

Reply

Bookmarks

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules